Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2019 01:50 - HYPERLOOP и други Авангардни Транспортни Технологии и Системи
Автор: grainis Категория: Технологии   
Прочетен: 612 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 05.04.2019 21:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Екипът ни работи по нова, авангардна, ниско-бюджетна технология за изграждане на

Наземна или Въздушно-Базирана ( Пропелерна или Аеростатна) Транспортна Система,

приложима както за облекчаване на интензивния уличен трафик в големите градове, чрез издигане на 20-50-100 и повече метра височина на част или цялата градска улична мрежа, така и за междуградски свръх-скоростни магистрални транспортни връзки,

включваща комбинация от стандартен двуетажен магистрален път и Свръхзвукова Вакуум-Тръбна Транспортна Система (тип Hyperloop, промотирана от Илон Мъск). 

Освен наземно-базирана върху бетонови пилони,

image

Системата може да бъде издигната във въздуха с помощта на газо-електрически (МОН Gas) Пропелери ( Система Флай-Роуд / FlyRoad -- https://flyroad.alle.bg ) -

image
със или без помощта на подемната сила на Водорода, напълнен в множество ултра-леки, кубични Графенови (или Карбон-Композитни) Модулни Контейнери 2,2 х 2,2 х 2,2m (~12m3), осигуряващи около 10кг подемна сила всеки, предлагащи възможност за  ръчно и машинно опериране с тях, и удобни за транспортиране с камиони. ( Система Хай-Тюб / HyTube -- https://hytube.alle.bg ) --


image

Енергията за нон-стоп работата на пропелерите, вакуумната тръба и LED-осветление на пътя, ще се осигурява комбинирано от соларни панели на покрива на тръбата, от част от пропелерите, работещи като вятърни турбини, и/или от MOH Gas електроцентрала ( https://fuels.alle.bg ), произвеждаща кислородно-водородно хибридно, 100% чисто и възобновяемо гориво и ел.енергия от вода, на себестойност, близка до нула. 

Отделните Модули на Системата ще бъдат произведени с помощта на МОН Gas, от авангарден материал - Базалто-Фибърен Композит (БФК) -- https://basalt.alle.bg , няколко пъти по-здрав, по-лек и по-евтин от стоманата.

На практика, Системата ще бъде изработена от камък и вода, на себестойност, близка до нула, при нулеви вредни емисии.

Системата може да бъде наземно-базирана върху железобетонни или стоманени пилони, или въздушно-базирана, по един от показаните на горните скици начини.

Въздушният вариант предлага стабилно позициониране на фиксирана височина и вектор, благодарение на система от закотвящи базалто-фибърни въжета, и на мощни, компютърно-контролирани газо-електрически Пропелери и Елерони, които се въртят и накланят в различни посоки и противодействат и на най-силните ветрове.

image

По този начин системата остава стабилна и фиксирана до милиметър в предварително зададената и поддържана чрез GPS позиция, дори и при най-силни ветрове, духащи със скорост над 200 км/ч.

Системата е изградена от сглобяеми модули с аеродинамична форма, здраво скачени един с друг чрез електромагнитни куплунги, които могат да се разкачат мигновено, по компютърна команда, в случай на авария, при което всеки един отделен модул става самостоятелен  летателен апарат, който може да бъде безопасно приземен, включително с евентуално намиращите са на борда му превозни средства.
image
Нашата технология предлага в пъти по-ниски разходи за изграждане на модерни транспортни системи над пресечени и планински местности, и над водни басейни, където прокарването на пътища предполага огромни инвестиции и скъпи изкопни и земни работи, изкупуване на терени, строеж на крупни съоръжения като виадукти, тунели, подпорни стени и др., значителна инфраструктура по отводняване и др.

Нашата Система спестява всички тези гиггантски като обем и скъпи операции , и може също така да служи и като мост над обширни водни пространства като реки, езера, заливи, дори морета и океани.

image

Освен това пътищата в такива планински райони имат множество остри завои, резки наклони, участъци с намалена видимост, докато въздушният вариант предлага прав като струна път, затворен в остъклена и ярко осветена тунелна тръба, изолирана от атмосферни влияния.

Тоест имаме прав, сух, осветен път, изключително евтин за строеж и поддръжка, извънредно удобен и безопасен за ползване, нон-стоп набюдаван от камери, със значително намален риск от пътнотранспортни произшествия.

Магистралата Варна-Бургас, с възможни продължения до северната и южната ни граница, и дори до Истанбул и Одеса, както и с редица отклонения към сушата и към вътрешността на морето, с цел изграждане на бъдещи аеростатни колонии, би могла да се изгради изцяло на базата на тази технология.

image

Към Системата могат да се монтират и множество допълнителни съоръжения и атрактивни обекти като паркинги, търговски обекти, мотели, ресторанти и др., ретранслаторни антени, прожектори за осветяване на наземни обекти и населени места през нощта, наблюдателни кули, морски фарове, плюс офиси и луксозни жилища, наемите от които биха подпомагали поддръжката на Системата.

Освен стандартния автомобилен път, нашата система предлага и допълнителна възможност за монтаж на свръхзвукова вакуумна тръба тип Hyperloop.
В тази тръба се движат светкавично, с огромна свръхзвукова скорост (над 1200 км/ч), малки вагони с около 20-30 пасажери

image

Тази система е все още в експериментален стадий в САЩ и максималната скорост, постигната от вагона засега, е около 300 км/ч.
Появяват се различни проблеми с поддържането и изолирането на необходимият за намаляване на триенето вакуум.

В тази връзка нашият екип предлага вариант БЕЗ вакуумна тръба.

Изхождаме от факта, че най-бързият, хиперзвуков военен самолет SR-71 "Blackbird", развиващ скорост над 3 пъти скоростта на звука, се движи в обикновена въздушна среда.

Следователно е възможно да се конструира трасе, съставено от три или повече симетрично ръзположени линеарни оси (отново с възможност за мигновено разкачване в случай на авария), с последователно монтирани на тях електромагнити (разгънат статор), които да ускоряват висящ на електомагнитна възглавница между тях пасажерски или товарен вагон, до, и над свръхзвукова скорост, без да има тръба или каквато и да било обвивка около конструкцията.

Също така, вагонът би могъл да бъде снабден със самостоятелен МОН-газов турбореакитвен VTOL двигател за допълнително бързо ускоряване, спиране или дори самостоятелен авариен полет в случай на повреда по трасето.

В този си вид системата ще е подобна на съществуващите вече от десетилетия влакове-стрела, движещи се на магнитна възглавница, със скорости до и над 500 км/ч и ще предлага значително по-висока сигурност и безопасност в случай на авария.

София, 01.04.2019 г. 
Grainis ltd. Hydrogen Bulgaria
grainis@abv.bg
https://hytube.alle.bg
https://fuels.alle.bg
https://basalt.alle.bg




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grainis
Категория: Бизнес
Прочетен: 43410
Постинги: 27
Коментари: 46
Гласове: 24
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031